מתי דירות רשומות במנהל האזרחי באיו"ש והאם יכול להיות שיש דירה שרשומה גם בחברה משכנת וגם במנהל איו"ש?
שלום רב. ככלל המסמכים אותם צריך לצרף לרישום עסקאות במנהל האזרחי ובחברות משכנות דומים. כמובן שכל חברה משכנת דורשת מסמכים מעט אחרים, אבל העיקרון דומה ועורכי דין המייצגים במקרקעין מכירים את הדרישות, ועל כן לפני כל התקשרות בעסקה, יש לפנות לחברה המשכנת ולבקש את נוהל העברת הזכויות שלה. במנהל מדובר על העברה סטנדרטית- מצרפים הסכם, שטר העברה, תשלומי מיסים (ואם יש חברה משכנת אז הפניה מהחברה).
אשמח לסייע!
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אבינעם גואלמן משרד עו"ד ונוטריון
053-7931311
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום לפונה. כדי להיות בעלים של קרקע/בית הרשום החטיבה להתיישבות, חובה לחתום (בין היתר) על הסכם בר רשות עם החטיבה. ההליך של רשיום הזכויות בחטיבה להתיישבות (הסוכנות היהודית) שונה מרישום זכויות רגיל בטאבו...
המשך תשובה