היי התחלתי השנה הליך גירושין. אני עובדת משרד החינוך בעלי עובד משרד הביטחון וגם מקבל קצבה מביטוח לאומי עקב מחלה. האם כשאצא לפנסיה הוא יקבל חצי מסכום הפיצויים? מה הזכויות שלי בפנסיה שלו ובקצבה מביטוח לאומי?
שירז שלום
לכשתתגרשו יבוצע איזון משאבים בינכם , האיזון יכלול את הזכויות הסוציאליות כולל פנסיה , וזה כולל את הפנסיה שלך ושלו . קצבת הנכות נשארת שלו והיא לא נכנסת לאיזון המשאבים בינכם ,
לייעוץ נוסף אני מזמין אותך ליצור קשר בטלפון שמופיע באתר
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אפרת פריימן
055-4532985
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.png)
בקצרה - כן. פטירה לא מסלקת את החוב (לכן עושים ביטוחים למשכנתא, למשל). אבל, היורשים חייבים חובות רק עד גובה העיזבון. אם המנוח הוריש לי 100 ש"ח והשאיר חובות בגובה 80 ש"ח, אז הוא בעצם הוריש לי רק 20 ש"...
המשך תשובה