האם לקלל גוף ממשלתי במייל יכול לגרום לבעיה פלילית / אין מה להתרגש מזה ?
שלום רב,
במקרה שתיארת תתכן ביצוע עבירה של העלבת עובד ציבור וכן הטרדה באמצעות מתקן בזק. זאת, תלוי בתוכן הדברים ובתכיפות משלוח ההודעות, במידה שנשלחו לגורם הציבורי באמצעות מייל/פקס.
בהתאם לפסיקת ביהמ״ש העליון, עבירה של העלבת עובד ציבור תתקיים רק במידה שמדובר באמירה הפוגעת פגיעה קשה ובלתי נסלחת בלב ליבו של השירות הציבורי (כגון: האשמה בלקיחת שוחד או כינוי עובד ציבור בכינוי ״נאצי״).
כמו כן, בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה, יש לנהוג באיפוק בכל הנוגע להגשת אישום בעבירה של העלבת עובד ציבור ורצוי שלא להעמיד לדין בעבירה זו כעבירה יחידה אלא כעבירה נלווית לעבירה אחרת.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיל בר-אור, משרד עורכי דין
055-4532755
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אסף שלום, בחיים לא שמעתי על אפשרות לתת דוח בגין העלבת עובד ציבור. אני מציע שתבדוק האם נכתב בדוח שהוא ניתן בגין העלבת עובד ציבור או בגין עבירה אחרת (כגון: הקמת רעש). האמירה שאמרת היא, אולי, לא סימפטית...
המשך תשובה