שלום, אמי עברה תאונת דרכים בשנת 2003 כהולכת רגל כשהיתה בת 54 וכתוצאה מכך היו לה 3 שברים: 2 שברים באגן ושבר נוסף בברך וכרגע התביעה עומדת בבית משפט.היום היא בת 62. במשך 5 שנים שקדמו לתאונה היא לא עבדה . איך מחשבים פיצוי בגין הפסדי ההשתכרות, פנסיה ותנאים סוציאלים בעבר ולעתיד לבן אדם שהיה מובטל לפני תאונת דרכים?
שלום וברכה,
מדובר בשאלה מורכבת, התלויה בנסיבות של כל מקרה לגופו, כאשר יש צורך לבחון את נתוני המקרה באופן מעמיק.
באופן כללי ניתן לומר, כי על התובע להוכיח כי קיים פוטנציאל השתכרות, אותו היה מממש אלמלא התאונה.
יש לבחון מדוע אמך לא עבדה ב - 5 השנים לפני התאונה, ומה הסיכוי כי הייתה נמצאת במעגל העבודה בתקופה הרלוונטית לאחר התאונה, אלמלא התאונה.
אם יוכח, כי אכן הייתה אמורה לעבוד, והתאונה היא זו אשר מונעת ממנה את החזרה למעגל העבודה, אכן קמה האפשרות לדרוש פיצוי בגין ראש הנזק של אובדן ההשתכרות.
ההפסד יחושב בהתאם לשכר אותו הייתה אמורה להשתכר אלמלא התאונה ואותו לא השתכרה כתוצאה מן התאונה. יחד זאת עם זאת, לנוכח העובדה, כי אמך לא עבדה עובר לתאונה וכי ממילא קיים קושי אובייקטיבי למצוא עבודה בגילאים אלה בשוק העבודה, הרי שנתונים אלה יובאו בחשבון, עת עריכת תחשיב הפסד ההשתכרות וסביר כי יקבלו משקל לא מבוטל במסכת השיקולים.
בהצלחה,
חיים דואני, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד יעל קוזמנקו צדיק
055-4533137
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב, לא ציינת את מועד התאונה אבל בפגיעות באזור הפה כדאי תמיד להיבדק סמוך ככל הניתן לתאונה, גם אצל רופא שיניים לשלול ייתכנות לנזק למשנן. לשאלתך, כדאי להמתין כשנה אחרי התאונה על מנת להבין את כל ...
המשך תשובה