שלום, בחודש אפריל מכרתי את הרכב שלי שהיה מבוטח בביטוח חובה בלבד דרך Wobi בחברת שלמה. לאחר המכירה התבקשתי להעביר את אישור העברת בעלות בפקס/מייל ואת תעודת הביטוח המקורית רק בדואר. לאחר ששלחתי את האישור של העברת בעלות שגם איתו משכו זמן בטענה שאינו נראה היטב וביקשו אישור משרד התחבורה שגם אותו שלחתי , שמתי לב כי הביטוח אינו בוטל. בפנייה לWobi התברר לי שהתעודה ששלחתי בדואר לא הגיע אילהם במשך יותר מחודש ולכן לא יכולים לבטל את החיוב של הפוליסה. לאור הקשיים שעשו עם אישור העברת הבעלות אני מבין שאין ברצונם "לקבל" באמת את התעודה וזו שיטה יעילה למשוך זמן עד למועד סיום הפוליסה בספטמבר הקרוב. שאלתי האם מהלך זה חוקי ומה האפשריות העומדות בפניי. תודה
זיו שלום,
חברת הביטוח אכן יכולה לדרוש לקבל את פוליסת הביטוח המקורית - זה הליך מקובל, בדרך כלל שולחים את התעודה בדואר רשום - כך אין כל יכולת לטעון שלא קבלו את התעודה.
ניתן להגיש תביעה קטנה כנגד חברת הביטוח ולטעון שהם מושכים את הסיפור בכוונה. בדיוק כפי שכתבת כאן.
בהצלחה, דורון קמיר
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר