לאחרונה ניסיתי להתקבל למקום עבודה וכששאלו אותי אם יש לי רישום פלילי אמרתי שיש לי רישום משטרתי (נחקרתי בגלל שאחי ואני רבנו לפני שנה והגענו לתחנת משטרה. אף אחד לא הגיש תלונה וכל מה שיש זה רישום משטרתי וסכסוך בין אחים שנגמר). בכל מקרה, חזרתי הביתה וקראתי קצת באינטרנט. הבנתי שרישום משטרתי זה לא רישום פלילי. האם אני יכול למחוק רישום משטרתי? האם מדובר ברישום פלילי? מה ההבדל?
1. רישום משטרתי זה תת נושא בתוך כלל הרישום הפלילי.
2. במקרה שלך, כפי הנראה המדובר בתיק שממתין להחלטה של המשטרה האם לסוגרו או לאו, ייתכן אף שהתיק כבר נסגר.
3. בכל מקרה, מי שאמור למסור את המידע בדבר רישום פלילי זוהי המשטרה בלבד ורק לאותם גופים שרשאים לקבל אותו על פי החוק.
לכן כפי הנראה דרישת מקום העבודה שלך ממך, למסירת פרטים אודות הרישום הפלילי שלך הינה עבירה על החוק שדינה 2 שנות מאסר.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיל בר-אור, משרד עורכי דין
055-4532755
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
גדעון שלום, ראשית, יש לעשות כל מאמץ לתקן את כתב האישום לעבירה הקלה ביותר האפשרית (מפציעה לתקיפה חבלנית או מתקיפה חבלנית לתקיפה רגילה). שנית, יש לעשות כל מאמץ להגיע עם התביעה להסדר טיעון בדבר שליחת ה...
המשך תשובה