הוגשה נגדי תלונה על נזק לרכב במזיד על ידי שכן. לא ביצעתי זאת ואין לי שום קשר לעניין. נחקרתי במשטרה והתיק נסגר עקב חוסר ראיות. כיצד אוכל למחוק את התיק? האם ניתן לבקש שינוי עילת תביעה? מחיקה של התיק? מספיק שאכתוב מכתב בעצמי? כיצד עלי לפעול במקרה של תלונת שווא?
מור שלום,
בנסיבות שתיארת ובהנחה שאין כלל ראיות שקושרות אותך לביצוע העבירה-הרי שמהבחינה המשפטית הטהורה, קיימים סיכויים טובים לשינוי עילת הסגירה של התיק נגדך לחוסר אשמה (כך שיימחק מגיליון הרישום הפלילי שלך). עם זאת, מכיוון שהגורם המחליט בבקשה הוא קצין משטרה שלרוב אינו עו״ד ושהחלטתו אינה תמיד עניינית, מומלץ להיעזר בשירותיו של עו״ד המתמחה בנושאים אלה הן לצורך צילום חומר הראיות והגשת בקשה מנומקת היטב עובדתית ומשפטית והן לצורך יצירת קשר עם הקצין האחראי ע״מ לנסות לשכנעו בצדקת הבקשה. במידה שתרצה-אשמח לסייע לך בכך.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיל בר-אור, משרד עורכי דין
055-4532755
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שרה שלום, צרי קשר עם שלוחת הסדר מותנה, בה ערכת את ההסדר ובדקי עמם לאיזו תקופה נחתמה ההתחייבות שלך (לרוב, 6 או 9 חודשים. בחלוף תקופה זאת, התיק יהפוך מתיק משטרה פתוח לתיק סגור. לגבי מחיקה, לא ניתן, ...
המשך תשובה