שלום, האם קיים חוק האומר כי בחלוף 7 שנים יימחק אוטומטית רישום משטרתי עבור תיק שנסגר מחוסר ראיות?
יפעת שלום,
במידה שמדובר בתיק משטרה סגור (מחוסר ראיות או מחוסר עניין לציבור) מסוג עוון (עבירה שעונשה הקבוע בחוק הוא עד 3 שנות מאסר) (למעט עבירות מסויימות, כגון מעשה מגונה, הסעת שב״ח ועוד מספר מצומצם מאוד של עבירות) - התיק יימחק באופן אוטומאטי בחלוף 7 שנים ממועד ביצוע העבירה. זאת, כל עוד אין לאדם תיקים שנדון בגינם בבימ״ש (=הרשעות או פסקי דין ללא הרשעה) או תיקים פתוחים או תיקים סגורים נוספים. כלומר, כל עוד מדובר בתיק אחד ויחיד סגור.
בנוסף, ניתן להקדים את המחיקה וליזום בקשת מחיקה (רצוי באמצעות סנגור המתמחה בכך, ואשמח לסייע) לקצינת מרשם פלילי במטא״ר של המשטרה בחלוף 5 שנים ממועד ביצוע העבירה.
ואגב, כשנסיבות התיק מתאימות, ניתן להגיש (במועד המתאים) בקשה לשינוי עילת הסגירה של התיק לחוסר אשמה (לדוגמא, שכן שטוען שניקבתי את גלגלי מכוניתו אך לא ראה זאת או בת זוג שטוענת כי תקפתי אותה והוקלטה, לאחר מכן, מתוודה כי שיקרה וכן עברתי בדיקת פוליגרף בהצלחה).
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיל בר-אור, משרד עורכי דין
055-4532755
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אורי שלום, למיטב זיכרוני, דוח מסוג זה (חטא) מתיישן במדיה שלא נשלח אליך בתקופה של עד שנה. מציע שתגיש בקשה לביטולו ובמידה שלא תקבל תשובה בתוך המועד להישפט, תגיש בקשה להישפט ותטען טענה זו בביהמ״ש, בהזד...
המשך תשובה