האם אישום ללא הרשעה וביצוע שלצ פוגע באפשרות לכהן בתפקיד שיפוטי במערכת בתי המשפט? אשמח לדעת. תודה
פורמאלית, אחרי שחלפו 5 שנות המחיקה של פסה"ד, אין מניעה חוקית כי אדם ייבחר ויכהן כשופט/כרשם. למעשה, בתום תקופת המחיקה, אסור לכל גוף לקחת רישום זה בחשבון בין שיקוליו.
בפועל, כל עוד אין מדובר בפס"ד בגין חריגת בנייה או עבירה אחרת קלה ביותר מסוג דומה אלא בעבירה פלילית "קלאסית", ולו העלבת עובד ציבור, אני רואה סיכוי נמוך מאוד כי הנדון ייבחר לתפקיד של שופט/רשם. זאת, בשל החשש של מערכת המשפט כי עברו ירדוף אותו וכי בתקשורת יציגו אותו כעבריין, דבר שלא יוסיף לאמון הציבור במערכת המשפט.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיל בר-אור, משרד עורכי דין
055-4532755
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מורן שלום, כל עוד לא מדובר במשרה ביטחונית, הרי שאין למעסיק גישה לתיק הסגור וקיומו של התיק לא יפגע בסיכוייך לקבלה לעבודה....
המשך תשובה