היי, בשנת 2008 הורשעתי בסעיף של "גרימת חבלה של ממש" אני בן 57 וחוץ מזה אין לי שום רישום של עבר פלילי. האם זה אמור להוות לי בעיה לקבלת ויזה לארה"ב? אחרי כמה זמן בדרך כלל אמור להימחק דרך חוק ההתיישנות לסעיף הנ"ל? תודה.
שלום רב,
במידה שתישאל בשגרירות אם יש לך או היו לך תיקים פליליים (וזהו התיק היחיד שלך)-אני ממליץ להשיב בשלילה. במידה שמדובר בבקשה לויזת תייר-הרי רק לעיתים רחוקות השגרירות מבקשת ממבקש האשרה לפנות למשטרת ישראל ולהורות לה לשלוח לשגרירות מידע בעניינו (״תעודת מרשם פלילי״).
בחלוף תקופת ההתיישנות (לרוב, 7 שנים), משטרת ישראל אינה מוסמכת להעביר מידע אודות הרשעה שהתיישנה לרשויות זרות (אלא רק אודות תיקים פתוחים והרשעות שטרם התיישנו).
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיל בר-אור, משרד עורכי דין
055-4532755
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יוני שלום, לא תיארת כל עובדה המבססת עבירה פלילית המוכרת לי. לא איומים, לא התנהגות פרועה/מגונה במקום ציבורי, לא בילוש/התחקות/הטרדה אחרת ולא עבירה אחרת....
המשך תשובה