שלום, הבנתי שיש אפשרות לסגור תיק מחוסר אשמה, אך מנגד עולה גם טענה שבפועל הרישום לא נמחק ממחשבי המשטרה, האם זה נכון?
אופיר שלום,
תיק שנסגר מחוסר אשמה נמחק מגיליון המרשם הפלילי של האדם.
עם זאת, הוא עדיין קיים ברישומי המשטרה.
עובדה זו אינה ידועה לגורמים אחרים, מחבק משטרת ישראל (אפילו לא לשב״כ, לדוגמא) ואינה מפריעה לו בכל פעולה כלשהי שירצה לבצע בחייו.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיל בר-אור, משרד עורכי דין
055-4532755
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
עקרונית, אסור לשוטר לעכב אותך ללא חשד סביר לביצוע עבירה. לא ברור האם מותר לבקש ת.ז. במקרה שאין חשד סביר לביצוע העבירה. יש פסיקה סותרת בעניין הזה. בכל מקרה, עדיף להיות חכם ולא צודק. אם מדובר בתחנת מ...
המשך תשובה