מגיע לנו דירת 4 חדרים תמורת 3 חדרים בדירה הישנה בפינוי בינוי ,אנו מעוניינים לשדרג לדירת 5 חדרים בתוספת תשלום כספי ליזם , האם בעתיד כשנרצה למכור נחוייב במס כלשהו עקב השדרוג הנ"ל?
שאלת המיסוי לאחר קבלת החזקה בדירה החדשה לא פשוטה. לכאורה מדובר במספר עסקאות של רכישה חלקית (של הדירה המקורית, של השידרוג הפטור ממס שבח, ככל שיש כזה ושל השידרוג החייב במס שבח, ככל שיש כזה). אינני יודע לענות בוודאות כיצד יתייחסו לכך רשויות המס. לכאורה נקודת ההתייחסות כמו דירה רגילה חדשה שנרכשה מקבלן (כלומר שיש להחזיקה לפחות שנה מיום קבלת טופס 4 לפחות) אבל מציע שתשאל השאלה הנ"ל בפורום מיסים, המתאים יותר לענות על השאלה הנ"ל, כיוון שמדובר במכירה של זכויות אחר קבלת המפתח של הדירה החדשה ועסקת הפינוי בינוי כבר הסתיימה מזמן.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
נריה כהן, עו"ד
055-4532856
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.png)
בעיניי עדיף לסכם מראש את העניין. ככל שלא מצליחים לקבוע מספר אפשר לייצר מגנון שיקבע עבורכם בבוא העת את שיעור הקומבינציה בזכויות הבניה הנוספות. בברכה, נריה כהן, עו"ד ראש מח` התחדשות עירונית פלס=...
המשך תשובה