בתי נכה סיעודית עם פיגור קשה הגיעה לגיל 18. קבלתי אפוטרופסות לצמיתות לכל העניינים שלה. פתחתי חשבון בנק על שמה וכמובן שהבאתי לבנק את הצו מינוי. הקצבאות שלה נכנסו לשם ובפעולה הראשונה שעשיתי (העברה למטפלת שלה בסך 1000 שח) התקשרו מהבנק והתחילה חקירה: למי ? למה ? האם זה לטובתה ? הפקידה אמרה שזה הנוהל לגבי כל פעולה שתעשה בחשבון. האם זה תקין ? חוקי ? נראה לי הזוי

שלום סיגל,
הסיטואציה שאת מתארת שכיחה. בכל הנוגע להתנהלות בנקים בקשר עם חשבונות אפוטרופסות, הדבר משתנה מבנק לבנק, מסניף לסניף, ואפילו ממורשה חתימה/פקיד אחד למשנהו. אין קשר לצערי לתקינות או לחוקיות, כי הבנקים עושים בפועל מה שהם רוצים. מוזמנת ליצור קשר טלפוני להכוונה.
בברכה,
עו"ד עידו
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ונוטריון עידו לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום מני, לאפוטרופוס אין חובה חוקית מוגדרת להיענות לבקשות של קרובי משפחתו של אדם שמונה לו אפוטרופוס. במקרה כזה יכול לעזור צו שיפוטי. בברכה, עו``ד עידו...
המשך תשובה