שלום רב, רכשתי דירת גן מקבלן. במסגרת הרכישה הקבלן סיפק "אקסטרות" כגון: גינה מאובזרת (הכוללת גם מערכת השקייה) ,מקלחונים ועוד- פריטים אלו פורטו בנספח למפרט הטכני שבחוזה רכישה. האם הקבלן אחראי על תיקון ליקויים בפריטים אלו ? (למשל תיקון דליפת מים בצינור במערכת ההשקייה). אם כן, למשך איזו תקופה?. אציין שאותו נספח למפרט הטכני כלל רק את רשימת הפריטים שיסופקו (ללא תמורה) ללא ציון מפורש לגבי נשיאה באחריות על תיקונים/ליקויים באותם פריטים. תודה מראש, שחר
שלום שחר,
שאלתך נוגעת לאחריות הקבלן על תוספות שסופקו כחלק מהרכישה, כגון גינה מאובזרת ומקלחונים, אשר הופיעו בנספח למפרט הטכני. לפי חוק המכר (דירות), תקופות הבדק משתנות לפי סוג הרכיב:
לגבי מערכות השקיה וצנרת: תקופת הבדק היא 4 שנים.
לגבי מוצרי נגרות ואלומיניום (כגון מקלחונים): תקופת הבדק היא שנתיים.
עם זאת, שאלת האחריות על תוספות שסופקו "ללא תמורה" מחייבת בחינה מעמיקה של ההסכם והנספחים, מאחר ולעיתים יש ניסיונות חוזיים להחריג אחריות על פריטים מסוימים. לא ניתן לקבוע מסקנה חד משמעית ללא עיון בחוזה המלא ובנספח שציינת. מומלץ לפנות לייעוץ אישי לבחינת המקרה הספציפי שלך.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רוני אלפסי
053-7101174
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
בזמן שחותמים הסכם רכישת דירה קיימת חובה על המוכר לגלות לקונה כל פרט מהותי ולא להסתיר פגם שידוע לו עליו. אם תרצה לקבל ייעוץ מעבר לכך, נא פנה לייעוץ האישי...
המשך תשובה