סבי וסבתי ילידי פולין. סבי ז"ל נולד בשנת 1916 בורשה וסבתי נולדה בשנת 1924 בעיירה אושמיאנה. עם פרוץ מלחת העולם השניה סבי שירת בצבא הפולני. בזמן המלחמה הוא היה שבוי בידי הצבא הגרמני. לאחר מכן ברח מהשבי נתפס על ידי שלטונות ברה"מ ונשלח לאזור אוזבקסיטן שם שהה עד שנת 1945סיום המלחמה בשנת 1945. לאחר סיום המלחמה חזר לפולין ונישא לסבתי בשנת 1947. בשנת 1948 (לפני הקמת מדינת ישראל עלו סבי וסבתי לארץ. סבי לא שירת בצה"ל. רציתי לשאול האם יש לאבי, לי ולילדי זכאות לאזרחות/דרכון פולני?
לכאורה עולה מסיפורך כי לאביך ובעקבותיו לדורות הבאים יש אכן זכאות כאמור.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ונוטריון רון כהנא
055-4532701
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב, אכן אני מטפל בעניין חידוש דרכון פולני אולם אני מנוע מליטול על עצמי את הטיפול בעניינך שכן אני נתקל בדיוק בבעיה אותה תיארת בהודעתך. על שולחני הצטברו בקשות רבות להנפקת דרכון פולני והמערכת של ...
המשך תשובה