הוריו היגרו מפולין לגרמניה סביב 1900 . הוא נולד בגרמניה (1909) והיה בעל דרכון פולני (לפחות בשנים 1936-1939) אשר ברשותי. מגרמניה הוא והוריו לא קיבלו אזרחות (הם נחשבו פולנים). הוא עלה לישראל ב 1939 ולא שירת בצה"ל. האם אני זכאי לדרכון ? תודה
היות שסבך לא נולד על אדמת פולין אזרחותו נגזרת מאזרחות אביו, אלא שהלה נולד, מן הסתם, לפני 1901. במצב דברים זה לא הייתי מייעץ לך להתחיל בתהליך.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ונוטריון רון כהנא
055-4532701
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב, רק שירות בצה"ל לפני המועד הקובע יש בו כדי לפגום באזרחות הנטענת. למיטב ידיעתי ארגון ההגנה התקיים בטרם הוקמה המדינה ולכן שירות בו אינו רלוונטי לעניין פולין. כמובן עליך להימנע מלאזכר שירות...
המשך תשובה