דיירים שונים פונים חדשות לבקרים אל ועד הבית בבקשות שונות לקבלת אינפורמציה (פרוטוקולים ישנים, דוחות תקופתיים, חוזים שונים ועוד). המצב מעסיק את הועד מעבר ליכולתו. האם הועד חייב להיענות לכל בקשה או יש דרך חוקית למשטר את המצב.
יוגב שלום
ראשית עלייך להסתכל אם יש לבניין שלכם תקנון בית משותף ואם לאו, אני מזמין אותך להסתכל על תקנון הבית המשותף הקבוע בחוק המקרקעין.
על פי התקנון המצוי, לכל ועד בית אמור להיות גזבר שאמור לנהל 'פנקס' של הכנסות והוצאות. על פי סעיף 16 לתקנון המצוי, על הגזבר לערוך כל 6 חודשים דין וחשבון וכל דייר זכאי לעניין 'בכל עת סבירה' בפנקסים ובחשבונות.
לשאלתך, ועד בית אמור לספק מידע, אך הוא גם יכול להגביל את מידת הפנייות ולתת תשובות בפרקי זמן סבירים (מהו סביר, זו שאלה של פרשנות).
בהצלחה
דניאל
שאלו את מנהל/ת הפורום:
רפי רפאלי, משרד עו"ד ונוטריון
053-6256688
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
במידה ולא מדובר בצנרת משותפת יש לפנות במכתב התראה לדייר מעל שיתקן אצלו ואצלך ואם הוא לא מתקן יש להגיש תביעה למפקחת על רישום מקרקעין...
המשך תשובה