חיפשתי באינטרנט וראיתי עכשיו הרבה תמונות של המונה ליזה באינטרנט, כולל בויקפדיה. כמו כן כל הבתים בישראל מצולמים. ושאלתי אם ציור מותר למה לא לוגו ? ואם בית מותר למה לא חנות ? תודה
דורון שלום
קיים הבדל עצום בין צילום חיצוני של בניין לבין צילום פנימי של שטחי הבניין. זומאפ מציג לראווה נכסים שנמצאים בנחלת הכלל ואילו התוכן והלשד של הבתים זה דבר פרטי.
הלוגו של החנות מהווה נכס מסחרי ועל כן לא ניתן לעשות בו שימוש מסחרי ללא היתר. הלוגו איננו פוקע מהעולם כמו זכות היוצרים שנמשכת ככלל שבעים שנה.
פרסום באתר מסחרי של יצירת אומנות שעבר זמן ההגנה עליה כמו המונה ליזה זה דבר חוקי, בעוד שאם תפרסם ציורים או יצירות אומנות שטרם פגה תקופת ההגנה עליהן ייתכן והדבר יבסס הפרה של זכויות יוצרים.
בהצלחה
עמיר
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אלי נחום
055-4532717
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יפית שלום רב, כמובן שהקראה והמחשה של ספר בנסיבות פרטיות מותרת בהחלט ואינה מצריכה קבלת אישור מבעלי זכויות היוצרים בספר. יחד עם זאת, אם מדובר בקריאה והמחשה של הספר בפני קהל (פיזי או וירטואלי - גם אם ...
המשך תשובה