פיתחתי אפליקציה לניהול משימות לצוותי קריאייטיב. לא רשמתי פטנט כי לא היה לי כסף, אבל העליתי גרסת בטא סגורה לחנות. שבוע שעבר גיליתי שחברה העתיקה את הקונספט, את חוויית המשתמש ואפילו את המבנה של מסכי האפליקציה שלי, והוציאה מוצר מתחרה. האם העובדה שלא הגשתי בקשה לפטנט אומרת שאין לי שום הגנה משפטית? יש טעם לפנות לעורך דין או שחבל לי על הזמן והכסף?
.jpg)
שלום אשרף,
אחלק את התשובה שלי לשני חלקים:
1. ברמה המשפטית, אם המוצר המתחרה העתיק את המבנה של המסכים, משתמש, וחלקים ניכרים נראים כמו העתק של האפליקציה שלך (ולא אותו הקונספט מיוצג בצורה שונה), יכול להיות שיש לך קייס על הפרת זכויות יוצרים (כמו העתקה של ספר). צריך לפנות לעו"ד שמתמחה בזכויות יוצרים ולבדוק.
2. כמה כדאי לפנות לעו"ד, תלוי בעיקר בהיקף ההפרה (כי מזה יגזר היקף הפיצוי אם תזכה) והתקציב / תאבון שלך ללכת להליך משפטי ארוך. יכול להיות שמכתב התרעה בלבד יעשה איזו עבודה, אבל אי אפשר לדעת.
בברכה,
גדי בנטי, עורך פטנטים
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גד בנט, עורך פטנטים
055-4532747
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
שלום לימור, ברוב המדינות (כולל ישראל ואירופה), אם חשפת את המוצר (וברור מהו ואיך בונים אותו, לא סתם הזכרת אותו) אז אין יותר אפשרות לרשום עליו פטנט כי הוא כבר לא חדש ביום ההגשה. בארה"ב ניתן לרשום את ה...
המשך תשובה