אני מעוניין למכור את דירתי אשר נמצאת במתחם המיועד לפינוי בינוי וקיבל כבר אישור ושינוי של התב"ע אבל עדיין אין היתר בניה. האם אני אמור לשלם היטל השבחה? כי הרי אם לא הייתי מוכר היזם היה נותן לי את הדירה החדשה נקייה מחובות..
הנישום שישלם היטל השבחה יהיה הבעלים ביום אישור התכנית.
במקרה זה עולה מהודעתך שאתה היית הבעלים ביום אישור התכנית ומכאן שאתה תידרש לשלם עת שתמכור דירתך. מכירה זו מהווה מימוש על פי החוק.
בהצלחה.
מורן גור, עו"ד.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אמיר לנטון ושות` - משרד עורכי דין
055-4532872
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
אבי שלום רב, יש לבחון כלל נתוני המקרה לעומקם. בין היתר זהות מדויקת של בעלי הקרקע, מהות הזכויות בקרקע והתנאים החלים במקום, ייעוד המקרקעין, תכניות בנין עיר החלות וכו` בכל אופן ברור מהשאלה שגם נוצר מ...
המשך תשובה