שלוןם, רכשתי דירת גן וטרם קיבלתי מפתח. (יבנה) לאחרונה גיליתי כי השטח של הבית נמצא כ50 ס"מ נמוך יותר משביל הגישה לבית, הגדר נבנתה על פי גובה השביל (גדר בטון+ברזל) סה"כ גובה כ1.4 מ') מה שיוצר מצב בו אני חשוף לכל עובר אורח. האם ניתן להגביה את הגדר ללא בקשה להיתר? האם ניתן לשים גדר במבקוק בתוך השטח הפרטי שלי כך שאסתיר את הבית. (נדרשת הגבהה של כ50 ס"מ לגדר החיצונית.
שלום רב,
לשאלתך אתה בהחלט רשאי לשים גדר נוי שאין גבה חיבור של .בע לרבות במבוק, צמחיה ו/או גל אלמנט נייד שעולה על גובה הגדר.
יתרה מכך אתה רשאי להודיע למוסד התכנון ככל ואין הוראה אחרת בתב״ע ולהגביה את הגדר הנוכחית.
בהצלחה
מורן גור עו״ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אמיר לנטון ושות` - משרד עורכי דין
055-4532872
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
דני שלום רב צריך לבחון המסמכים והתוכניות ובמה בדיוק מדובר. לעיתים ניתן לאסור הדבר כגון בעילה של מטרד ואו שימוש חורג וכיוב` ולעיתים לא. תלוי במקרה. אתה יכול לשלוח לי עוד חומר לבדיקה בברכה אמיר לנט...
המשך תשובה