מדובר בבניין ישן משנות הששים דייר רוצה לבנות על הגג האם למרות שלא מקבל חתימה 75% העיריה יכולה לתת לו אישור בנייה והוא יכול לבנות ?
שלום רב,
תנאי להליך תכנוני הינו סבירות קניינית על מנת שלא יהיה הליך סרק במישור התכנוני. יחד עם זאת יש לעשות הבחנה בין הוראות התבע להוראות חוק המקרקעין. הלכת הלן אייזן שנקבעה בעליון יצרה הבחנה בין סיכויי התביע הקניינית להתקבל, על כן באם מתנגדים לתוספת 90% ואתה כדייר יחיד מבקש לבנות - הרי שמוסד התכנון מחויב לדחות בקשתך אחרת תקודם בקשת סרק שלצידה אתה תוציא מאות אלפי שקלים (תכניות, זמן, משאבים, שכ"ט אנשי מקצוע כאדריכל, עו"ד מודד, מהנדס שמאי ועוד).
אתה מוזמן ליצור קשר למשרדנו ונשמח לעמוד לרשותך.
בברכה,
מורן גור, עו"ד.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אמיר לנטון ושות` - משרד עורכי דין
055-4532872
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
לביא שלום רב צריך לבחון כלל הנתונים. לעיין במסמכים לרבות אלו שחתם השכן השתתפות בהוצאות גרמושקא ועוד וכן לבחון המצב שהיה במקום בעבר והוראות והנחיות הועדה המקומית לתכנון ובניה הרלוונטית ועוד. ככל שחב א...
המשך תשובה