האם בניה ללא היתר של צד אחד בבית דו-משפחתי בהסכם שיתוף חושפת את הצד השני לתביעה בגין הפרה של חוק תכנון ובניה?
פרק י' לחוק התכנון והבניה (עבירות ועונשין) קובע רשימה בת שמונה סעיפים לפיה כל הגורמים המנויים שם יכולים להיות מואשמים, ואלו הם:
1) בעל ההיתר.
2) מי שמוטלת עליו חובה להשיג היתר.
3) בעל המקרקעין.
4)מי שהוחזק כבעלים בשעת העבירה.
5)בבעלות משותפת במקרקעין - כל אחד מן השותפים בשעת ביצוע העבירה.
6) המבצע בפועל את העבירה.
7) המשתמש בפועל
8) האחראי לעבודה לרבות אדריכל מהנדס וכיוצ'ב.
מכאן שלפי ההוראות הקבעות בפרק י' אתה מוגדר בגדר סעיף 3 ומאן שיש לך אחריות פלילית.
עם זאת ניתן להפריד את האחריות שלך לאור העובדה כי אין באמור כל קשר (בפועל) אליך - עם זאת תדרש לייצוג ופניה מסודרת לרשויות.
הרינו לרשותך.
בברכה,
עו"ד מורן גור. עו"ד לתכנוןו ולבניה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אמיר לנטון ושות` - משרד עורכי דין
055-4532872
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
אורנה שלום רב יש לבחון המקרה. מבלי שפירטת כלל הנתונים, מניח שהבניה עליה את מדברת הינה לפי תכנית גגות, ומדובר בהרחבה של דירה קיימת ולא הוספת דירה. צריך לבחון כלל הנתונים כאמור, לרבות תקנון הבית המשותף...
המשך תשובה