אני נדרשת לחתום על ייפוי כוח לצורך ביצוע עסקה ונאמר לי שעלי לעשות זאת בפני נוטריון. רציתי לברר מהו ההבדל בין אימות חתימה אצל עורך דין רגיל לבין אימות נוטריוני, ובאילו מקרים חייב אישור נוטריוני כתנאי לתוקף המסמך?

שלום סיוון,
על-פי חוק, כל ייפוי-כח חייב להיחתם בפני נוטריון, אלא-אם-כן המיופה בייפוי-הכח הוא עורך-דין, שאז חל חריג לחוק ועוה"ד הממונה רשאי לאמת את חתימת מייפה-הכח שחתם בפניו.
לכן, בכל מצב שבייפוי-הכח ממנים אדם שאיננו עו"ד, או כשממנים גוף משפטי כלשהו (כגון חברה בע"מ, בנק, שותפות וכו') -
על ייפוי-הכח להיחתם בפני נוטריון.
בהצלחה לך,
אורית לוי, עו"ד ונוטריון.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד נוטריון ומגשרת אורית לוי
055-4532769
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום אורי, מסמכים הנושאים אישור נוטריוני ישראלי ומוגשים בחו"ל נדרשים לרוב לקבל חותם אפוסטיל של משרד המשפטים הישראלי. חותם זה (שהוא למעשה מדבקה המודבקת על צידו האחורי של האישור הנוטריוני) נחתם בקצותיו...
המשך תשובה