חשבו רגע והביעו דעתכם (!) אם מבוטח נוהג בהיותו תחת השפעת משקאות משכרים וכתוצאה מכך גורם לתאונה ולנזקים לרכבו ולרכבים אחרים, האם רשאית חברת הביטוח לדחות את הכיסוי הביטוחי בטענה, כי הנוהג ברכב היה שיכור וזאת בניגוד לתנאי הפוליסה?

 

מה הדין?

 

קיימת פסיקה רחבה ורבה ביותר שעסקה בשאלה זו ואולם התשובה לכך היא שחברת הביטוח פשוט אינה רשאית לשלול כיסוי שכזה. יחד עם זאת נציין שבעבר היו מקרים שקבעו שבמקרים חמורים ניתן להטיל אשם תורם חוזי על המבוטח שגרם לנזקים כאמור, נסביר:

בע"א (ת"א) 1632/94 פוגריבצקי ולדימיר נ' מנורה חברה לביטוח בע"מ [פורסם בנבו] קבע בית המשפט המחוזי, כי חברת ביטוח לא יכולה לדחות כיסוי על רקע עובדה זו בלבד.

 

בפסיקה נוספת ומאוחרת נקבע, כי אם לאותה נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים מתווספות עבירות נוספות [למשל נהיגה תחת השפעת סמים] ייתכן ויהיה מקום להסיר כיסוי או לכל הפחות להטיל אשם תורם חוזי [קרי שימוש בתנאי הפוליסה בחוסר תום לב היורד לשורש עילתה].

 

לימים בית המשפט העליון בעניין רע"א 2843/18 הכשרה נ' ישראל פוליקוב קבע, כי גם רשלנות רבתית לא מחריגה את הכיסוי וזאת גם אם המבוטח נהג ברשלנות רבתי.

 

מה עושים אם נתפשתם נוהגים תחת השפעת משקאות משכרים?

 

ראשית אנו ממליצים לעשות שימוש בנהג תורן כדי לשמור על גופכם ועל בריאותם של הסובבים. אבל ובמקרה כזה, פרט לעובדה שעליכם לשכור שירותיו של עו"ד מתחם התעבורה שיוכל לטפל בתיק המשטרה שבוודאי יפתח נגדכם, תוכלו להיוועץ עם עו"ד בתחום הביטוח שיוכל, לפחות, לעזור לכם בהתנהלות מול חברת הביטוח ולוודא שלפחות בעניין זה תוכלו "לישון בשקט".

 

מדוע משרד עו"ד רועי לוי?

 

עו"ד רועי לוי עוסק בתחום הביטוח והנזיקין כבר 15 שנים והוא מכיר את הפסיקה ואת ההתנהלות אל מול חברות הביטוח בצורה מקיפה ומיטיבה. עו"ד רועי לוי יוכל לסייע לכם רבות להשגת הפיצוי ובמידת הצורך לנהל הליך מול חברת הביטוח עד להשגת הפיצוי כאמור.