נהג משאית שדרס למוות בעל ואישה שהיתה בהריון מתקדם, לא הואשם בגרימת מוות ברשלנות אלא בהפקרה בלבד, תוך שנלקחה בחשבון הטראומה האישית שנגרמה לנהג בעקבות המקרה.

 

יש לכם שאלה?

פורום פסילת רישיון | שלילת רישיון
פורום מהירות מופרזת | תאונות קטלניות ותאונות פגע וברח
פורום נהיגה בשכרות
פורום תעבורה

 

בשנים האחרונות, אנו עדים ללא מעט מקרי תאונות "פגע וברח", בהן נמלט הנהג הפוגע ממקום התאונה מבלי לברר את מצב הפצועים ומבלי לקחת אחריות על מעשיו. להלן דוגמא למקרה כאמור.


בית המשפט בלוד הרשיע נהג משאית כבן 33 בהפקרתם של בני זוג אותם הוא דרס לפני כשנתיים במהלך נסיעה בכביש 4. הנהג לא הואשם בעבירה של גרימת מוות ברשלנות, חרף קיפוח חיי האדם, וזאת לאחר שבפרקליטות התקשו להוכיח כי הוא היה אשם במותם של השניים. במהלך שימוע שנערך לו, התברר כי לפני הגעתו של נהג המשאית לאזור מחלף יבנה בו אירעה התאונה, עבר במקום נהג אחר שכמעט ודרס את בני הזוג. זאת היות והאחרונים עצרו בשולי הכביש על מנת להחליף גלגל. לבסוף, הוחלט להביא את הנהג לדין ולהאשימו בעבירת ההפקרה בלבד, עבירה שבתי המשפט (ר' מקרה מיטל אהרונסון ז"ל) נוטים להתייחס אליה בחומרה רבה במיוחד.
 

הסגיר עצמו למשטרה כעבור 12 שעות


ביום התאונה שבו הבעל והאישה, תושבי העיר קרית מלאכי לביתם מבדיקות הריון שגרתיות. בעקבות תקר באחד מגלגלי המכונית, יצא הבעל להחליף את הגלגל, כאשר אשתו עומדת לצידו. ליד בני הזוג חלפו שלוש משאיות, כשאחת מהן, בה נהג הנאשם, פגעה בשניים, העיפה את האישה אל מעבר לשוליים ודחקה את הבעל שנהדף לנתיב הימני. הנהג הפוגע, שעקב הדריסה התנפצה שמשת משאיתו ואף נגרם לה נזק נוסף, עצר את הרכב כעבור 100 מטרים ומבלי לברר את מצבם של הפצועים נמלט מהמקום, עקב מה שהגדיר כבהלה שאחזה אותו. כעבור 12 שעות בחר הנהג הפוגע, אב לשניים מתל אביב, להסגיר עצמו למשטרה.


בהכרעת הדין בגין אישום ההפקרה, קבעה השופטת, ורדה מרוז, כי העובדה שהנאשם עזב את הזירה טרם מצבם של הנפגעים היה ידוע, הספיקה בכדי להרשיעו בעבירה. עם זאת, לקחה השופטת בחשבון את מצבו הנפשי של הנאשם עקב התאונה הקשה בה הוא הרס למעשה את חייהן של שתי משפחות, ועל כן ניתן להחשיב את תגובתו כאקט אנושי מובן. כיוון שהשופטת בחרה לציין את מצב הנאשם, לא מסתמן כי זה יקבל את העונש המלא לעבירה.


בני המשפחות הנפגעות: נפעל להשגת מיצוי האשמה


לאחר ההרשעה, ובעוד עורך דינו של הנאשם ציין כי התאונה היתה בלתי נמנעת, הבהיר עורך הדין מטעם המשפחות כי בכוונתן לעשות כמיטב יכולתן בכדי שגזר דינו של הנאשם יהיה חמור, ולו בכדי ליצור הרתעה בקרב נהגים אחרים, בנושא תאונות פגע וברח והפקרת פצועים על הכביש.


עבירת הפקרה (תאונת פגע וברח) נחשבת בישראל לעבירה פלילית וחמורה בפקודת התעבורה ועל כן, במידה והנהג הדורס, בין אם עקב טעות אנוש ובין אם עקב צריכה מופרזת של אלכוהול או שימוש בסמים הוסיף חטא על פשע והפקיר ביודעין את הפצועים, פסק דינו יוחמר באופן ודאי.