גישור זוגי כדרך לפתרון סכסוכי משפחה

 

גירושים במקרים רבים מלווים במאבקים, הכפשות, האשמות הדדיות ומלחמות בין בני הזוג. יש הרבה דברים שעומדים על הפרק עליהם צריכים בני הזוג להסכים, והדרך עד להסכמה היא אינה פשוטה.

 

אחת הדרכים המהירות והמומלצות ביותר להגיע להסכם המקובל על שני הצדדים היא גישור משפחתי, אשר יסייע בידי בני הזוג להתגבר על חילוקי הדעות ביניהם.


מהו גישור במשפחה?

 

כאמור, תקופת הגירושין היא תקופה קשה, הגורמת סבל לשני בני הזוג ולילדיהם המשותפים. ככל שבני הזוג יאבקו אחד בשני, כך הדרך להסכם תהיה ארוכה ומייגעת יותר.

 

זוגות רבים משכילים לפנות להליך גישור גירושין, על מנת להיפרד בצורה מכובדת ונעימה. באמצעות גישור גירושין, בני הזוג יצליחו לנהל משא ומתן בעזרת מגשר ולנסח הסכם המקובל על שניהם.

 

מגשר בכל הליך גישור משפחתי הוא גורם נייטרלי, שתפקידו הוא לסייע לבני הזוג להגיע להסכמה הדדית. מגשר יכול להיות עובד סוציאלי, פסיכולוג או עורך דין בעל ניסיון בתחום, אשר הוסמכו על ידי האגודה לטיפול במשפחה. תפקידו של המגשר בהליך גישור גירושין הוא לתווך בין הצדדים באווירה רגועה, לאפשר להם להידבר ולהגדיר את רצונותיהם וציפיותיהם לגבי הנושאים השונים הכלולים בהסכם הגירושין, ולבסוף, להגיע להסכמה. בני הזוג בסיוע המגשר מתקשרים ברוגע ומקבלים החלטות לגבי עתידם ועתיד ילדיהם.

 

גישור משפחתי מהווה בעצם חלופה למאבקים, ההאשמות והדיונים בבתי הדין. שני בני הזוג צריכים להיות מעוניינים בתהליך גישור במשפחה, זאת במקרה כי יש לשניהם אינטרסים משותפים, כגון טובת הילדים, אך יחד עם זאת, הם חלוקים בדעתם בנושאים רבים ולכן לא מצליחים להגיע להסכם. תפקידו של המגשר בתהליך גישור משפחתי הוא לסייע לבני הזוג להקשיב אחד לשני ולהגיע להסכם שישרת את האינטרסים של שניהם. על המגשר המנהל תהליך גישור גירושין חובה לשמור על חיסיון מוחלט, ואין חשש כי דברים שנאמרו במהלך תהליך הגישור ישמשו נגדכם, במידה והתהליך לא צלח.


יתרונותיו של הליך גישור משפחתי

 

*  גישור גירושין, כאמור, בא במקום המאבקים בבית הדין. הליך הגירושין מתנהל בכבוד, בני הזוג בעזרת המגשר מנסים לגשר על חילוקי הדעות ביניהם בדרכי נועם, תוך ראיית האינטרסים של שני הצדדים, ולא כמו במהלך דיון משפטי, בו הצדדים נלחמים ומאשימים זה את זה.

 

* גירושים בסיוע הליך גישור משפחתי הם לרוב זולים יותר.

 

* בהליך גישור גירושין אין צד שמנצח וצד שמפסיד. שני הצדדים, בסיוע המגשר, מגיעים להסכמה שמקובלת על שניהם.

 

* הליך גישור גירושין יסייע לבני הזוג לבנות אמון אחד בשני ולפתח תקשורת טובה גם לאחר הגירושין, לטובתם ולטובת ילדיהם המשותפים, אם יש.

 

* גירושין הנערכים בסיוע גישור משפחתי הם קצרים ומכובדים יותר.

 

*  הליך גישור גירושין אינו נעשה בכפייה. כל צד שאינו מעוניין להמשיך בהליך, יכול להפסיקו כרצונו.


 


עודכן ב: 25/05/2011