לצערנו אנו נתקלים לעיתים קרובות בעבירות של נהיגה בשכרות, ובתי המשפט מלאים כתבי אישום נגד נהגים אשר שתו אלכוהול ועלו לכביש. אולם במקרה שלפנינו הנהג החליט לקחת את החוק בידיים, להתעלם מהוראות המשטרה ולגרום למרדף אחריו ברחובות תל אביב. מה יהיה עונשו?.

 

יש לכם שאלה?
פורום הזמנה לדין במשפט תעבורה
פורום נהיגה ללא רישיון, ביטוח או טסט
פורום נהיגה בשכרות


בפברואר האחרון, לפנות בוקר, נהג הנאשם ברכבו הפרטי. שוטרת אשר הבחינה שמשהו לא כשורה בנהיגתו, הורתה לו לעצור בצד. אך הנאשם המשיך בנהיגתו המסוכנת וגרם לשוטרת לעלות על המדרכה כדי שלא תידרס. אחר הנאשם התפתח מרדף ברחובות תל אביב. הנאשם חצה צמתים רבים באור אדום במהירות גבוהה וסיכן חיי אדם. כשהגיע לרחוב הירקון שוב סימן לו שוטר לעצור בצד אולם הנאשם האיץ מהירותו וגרם לשוטר לקפוץ הצידה על מנת להימנע מפגיעה.

 

הנאשם המשיך לנהוג בפראות וחצה את הצמתים המרכזיים רוקח וארלוזורוב באור אדום תוך כדי שהוא עוקף ניידות משטרה אשר ניסו לחסום את דרכו. לבסוף עלה הנאשם על כיכר, התנגש בעמוד חשמל והוצא מרכבו על ידי השוטרים שדלקו אחריו.

 

בבדיקה שנערכה לנאשם נמצא כי הוא שיכור וכן נמצא תחת השפעה של קנאביס. הנאשם הודה במיוחס לו והצדדים הגישו את טיעוניהם לעונש בבית המשפט.


הטיעונים לעונש


התובעת בתיק טענה כי הנאשם התנהג כ"טרוריסט כביש" תוך כדי שהוא מסכן את חיי האזרחים והשוטרים שנכחו במקום. התובעת הפנתה את תשומת לב בית המשפט לעובדה כי מדובר בנאשם בעל עבר פלילי ותעבורתי. התובעת כתבה כי האינטרס הציבורי דורש מלחמת חורמה בנהג עבריינים אשר גורמים לקטל בכבישים ומשום כך יש להשית עליו 16 חודשי מאסר בפועל.


סנגורו של הנאשם עתר מנגד לעונש של שישה חודשי מאסר שיומרו בעבירות שירות. הסנגור טען כי עברו התעבורתי של הנאשם מורכב מברירות משפט, ואילו לגבי רישומיו הפליליים נרשמו בנערותו. לטענת הסנגור מדובר באירוע נקודתי שבסופו לא נגרם נזק לאף אחד פרט ולנאשם וכן ביקש לראות לזכות מרשו את העובדה כי הודה וחסך זמן ציבורי יקר. הנאשם סיפר על מצבם הרפואי הלא פשוט של הוריו  ואף ביקש מחילה על מעשיו.

 

השופט: הנאשם סיכן חיי אדם ובשל כך ירצה עונש מאסר


שופט בית משפט השלום בתל אביב כתב בגזר הדין כי אין מדובר בעבירת נהיגה בשכרות גרידא, אלה בנהיגה פרועה ומסוכנת תחת השפעת אלכוהול בגינה יש לגזור עונש מרתיע. הנאשם גרם להתפתחות מרדף עקב אי ציות להוראות המשטרה וחצה צמתים מסוכנים באור אדום. רק בדרך נס הנאשם לא גרם לפגיעה בנפש כאשר עלה על שטח בנוי והתנגש בעמוד חשמל. העונש ההולם בגין עבירות אלה הוא 18 חודשי מאסר וכן פסילה ממושכת.

 

אולם, השופט התחשב בהודאתו של הנאשם, שחסכה זמן ציבורי יקר ובמצבו הכלכלי והמשפחתי והחליט לגזור עליו 7 חודשי מאסר בפועל, וכן פסילת רישיון למשך 8 חודשים החל מיום שחרורו.