בית משפט השלום לתעבורה בעכו גזר בשבוע שעבר (יום ה') פסילת רישיון לשלושה חודשים לנהג קטנוע שנהג כאשר הוא מחזיק בידו תינוקת.


הנאשם, נהג בחודש מאי 2013 על קטנוע כאשר הוא אינו חובש קסדה ומחזיק ילדה קטנה בידו השמאלית. שוטרים ששהו בהפסקה בבית קפה בקרבת מקום הבחינו בו כאשר חלף לידם ובקשו ממנו לעצור. לדברי אחד השוטרים הוא הבחין בנאשם נוסע בקטנוע במהירות נמוכה על המדרכה, כאשר בידו הוא מחזיק תינוקת כבת שנה, ומנסה לחצות צומת.


השוטר תיאר כיצד רץ אל הנהג ושאל אותו מדוע הוא נוהג בצורה שכזו. לטענתו נהג הקטנוע התנהג בצורה מזלזלת ולא הבין את הפסול במעשיו. בשלב זה דרש השוטר מהנהג לעצור במקום ולחדול מהנסיעה.


הנאשם: הקטנוע לא היה מונע


מנגד טען הנאשם כי הוא ישב עם הילדה על הקטנוע כאשר המנוע דומם וכי כלל לא הניע את כלי הרכב ולא נסע בו. עוד טען כי הוא בעל עסק למכירת ותיקון אופנועים, אמר שכלי הרכב אינו בבעלותו והסביר שהשאיל אותו מלקוח שלו ששהה בבית הקפה הסמוך.


כשנשאל הנאשם בבית המשפט מדוע לא ציין בפני השוטרים את העובדה כי הלקוח הוא בעל הקטנוע, טען כי לא נשאל על ידם בנוגע לכך והוא אינו עונה על שאלות כך סתם.

 

השופט ציין כי הנאשם סיפק גרסה תמוהה למקרה, לא טרח להביא את הלקוח הנ"ל לבית המשפט לצורך מתן עדות ולא ביקש את התערבותו בשום שלב.


עם זאת, ציין השופט, בחר הנאשם לערב את אחיו השוטר בעניין, כנראה במטרה שידבר עם השוטרים ויגרום להם שלא לרשום לו דו"ח. השופט הדגיש כי יש לתת חשיבות לעובדה שהנאשם בחר לא להביא אף עד מטעמו להעיד לטובתו. זאת למרות שיכול היה להזמין לבית המשפט את אחיו, את הלקוח או את בעליו של בית הקפה הסמוך, אתו יש לו היכרות טובה.


עבר של הרשעות קודמות


המאשימה טענה כי יש להטיל על הנאשם פסילת רישיון בפועל, פסילה על תנאי וקנס כספי, ונמקה טענה זו בכך שלא התייצב לשימוע הכרעת הדין והוסיפה שלחובתו נרשמו 13 הרשעות קודמות.


בית המשפט החליט להרשיע את הנאשם וציין כי הוא לא התייצב לשימוע ולא טען לעונש. השופט הזכיר כי מדובר במקרה של נהיגה בקלות ראש, בד בבד עם סיכון הקטינה אותה הרכיב על הקטנוע.

 

יש לך שאלה?

פורום פסילת רישיון | שלילת רישיון
פורום כתב אישום במשפט הפלילי


השופט התייחס לעדויות וקבע כי עדות השוטר ועדויות של שוטרים נוספים שנכחו במקום הן מהימנות ועקביות.


לפיכך קבע השופט פסילת רישיון נהיגה לתקופה של שלושה חודשים וכן פסילה על תנאי למשך שנתיים שבה לא יעבור הנאשם בשנית את העבירה בה הורשע או עבירה דומה לה. בנוסף הטיל השופט קנס בסך 2,000 שקלים על הנאשם.


תת"ע 6589-08-13