בית משפט השלום לתעבורה בצפת תת"ע 4119-08-11

 

כנגד הנאשם הוגש כתב אישום לבית המשפט לתעבורה בצפת בגין עבירה של נהיגה בשכרות, לאחר שנעצר לבדיקת "ינשוף" ובדמו נמצא ריכוז של 375 מיקרוגרם לליטר אויר נשוף.

 

עפ"י כתב האישום שהוגש, ובהתאם לחוק, היה צפוי הנאשם לעונש של פסילת רישיון הנהיגה לתקופה של שנתיים לפחות, ובנוסף אליו עונשי קנס ופסילה ומאסר מותנים לתקופה ממושכת.

 

לו היה מורשע הנאשם בעבירה שיוחסה לו והיה מוטל עליו עונש המינימום הקבוע בחוק, בסיום תקופת הפסילה היה הנאשם נדרש גם להוציא רישיון נהיגה מחדש (לרבות מבחני תיאוריה וטסט).

 

לאחר שעו"ד שץ-אברבך נפגשה עם ראש לשכת תביעות תעבורה בצפת, והציגה בפניו את הליקויים המשפטיים שמצאה בחומר הראיות, הוצע הסדר טיעון לפיו שונה סעיף העבירה לעבירה קלה יותר, של נהיגה תחת השפעת אלכוהול, וכן הוצע עונש מקל של פסילת רישיון לתקופה קצרה יחסית.

 

הסדר הטיעון אושר בבית המשפט לאור נימוקי הסנגורית, והנאשם הורשע בעבירה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול (שהיא עבירה קלה יותר מעבירה של נהיגה בשכרות) ונגזרו עליו 10 חודשי פסילת רישיון נהיגה בניכוי הפסילה המנהלית (כך שהוא נפסל ל-9 חודשים בנוסף לפסילה המנהלית), קנס בסך 1,000 ₪, ועונשי תנאי לתקופות קצרות.

 

כיוון שבסופו של דבר על הנאשם נגזרו 10 חודשי פסילת רישיון בלבד (מהם נוכתה הפסילה המנהלתית), הוא לא נדרש לעבור מבחני תיאוריה וטסט, ורישיונו הוחזר לו בסיום תקופת הפסילה.


 


עודכן ב: 17/06/2013