פורום ביטוח לאומי נועד לתת מענה משפטי בתחום מימוש זכויות רפואיות וכספיות במוסד לביטוח לאומי.
הפורום מספק מענה מקצועי ומהיר על ידי מומחים בעלי ותק וניסיון רב בייצוג תובעים, בתחומים הבאים: נפגעי תאונות עבודה, מחלות מקצוע, קצבת תלויים, גמלת סיעוד, קצין תגמולים, נפגעי פעולת איבה, תאונות אישיות, קצבת נכות כללית, גמלת ילד נכה ושירותים מיוחדים, גמלת ניידות, זכאות לתו נכה, פטור ממס לרכב, גודל רכב, ערעורים על ועדות רפואיות, זכויות נכים, פטור ממס הכנסה, עררים, נפגעי תאונות דרכים, פרישה מוקדמת על רקע רפואי ועוד.
הפורום מנוהל על ידי עו"ד רונן אבניאל
עו"ד רונן אבניאל צבר ותק וניסיון של 20 שנה כבעל משרד עורכי דין עצמאי. עו"ד אבניאל מייצג ומלווה בתביעות להשגת זכויות ופיצויים עבור מי שלקה במחלה או בנכות, אל מול הרשויות השונות כגון חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי.
עו"ד רונן אבניאל מטפל באופן מקצועי ובד בבד תוך מתן יחס אישי וחם ללקוחותיו בכל תביעות הפיצויים האפשריות המוגשות אל הביטוח הלאומי, ובין היתר תביעת נכות, קצבת ילד נכה, שיקום, תאונות עבודה, מחלות מקצוע, פגיעה בעבודה, קצבת ניידות, הכרה באחוזי נכות, נפגעי פעולות איבה, קצבת סיעוד ועוד ועוד.
המענה בפורום זה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי פרטני ע"י עורך דין.
נפגעתי מאד מהתנהלות מקום עבודתי עד לכדי כך שאני מטופל בכדורים פסיכיאטריים. בנוסף ועקב המצב נפגע גופי ואינו יכל לתפקד. אני מתהלך ועושה דברים שמלווים בכאבים עזים. ידי אינן יכולות להרים את הטל' ליותר מדקה. אף פוטרתי אחרי 9 שנים ממקום עבודתי לאחר שהב"ל קבע לי 86% נכות כללית ו-65% אי כושר. רופא תעסוקתי קבע שאיני יכל לעבוד יותר לעולם. אני מבקש לתבוע את הב"ל על מצבי הנפשי, איך אגדיר את תביעתי. אנא תשובתכם. תודה.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מירי
שאל/ה:
פיטורין טרם שנה ותשלום דמי אבטלה בביטוח לאומי
17/7/2013
אני עובדת כמעט שנה במקום עבודה מתאריך 2.9.12 , אתמול קבלתי מכת של הפסקת עבודתי ומתן חודש מראש עד 15.8.13 כולל, וזאת ממש בסמוך לשנת עבודה מלאה , האם זה נחשב שנת עבודה ... האם זה יחשב לי כזכות לקבלת אבטלה בביטוח לאומי? מה קורה עם הבראה ...יש לציין כי לא שערתי כי זו כוונתו והוא פיטר אותי בטוענה של צימצומים.
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
תגובה
25/7/2013
בנסיבות הענין מומלץ כי תסתייעי ביעוץ מקצועי. זכאות לאבטלה ניתן לבדוק באמצעות המחשבון באתר בטל"א או בפניה ישירות ללשכת התעסוקה.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
הודיה
שאל/ה:
מחפשת סיוע עקב מצב כלכלי
17/7/2013
אני פרודה עדין לא בת 20 עד עכשיו היתגוררתי בדירה סחורה שבעלי השכיר לי, ובעוד שבוע החוזה ניגמר ואני אמורה לעזוב, סוחר אחר מגיע בעלי לא מוכן לעזור לי, כרגע לא עובדת אך מחפשת,אין לי מישען! מילבד החובות שנפלו עלי
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
תגובה
25/7/2013
בנסיבות הענין מומלץ כי תסתייעי ביעוץ מלשכת הרווחה ברשות המקומית.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אורי
שאל/ה:
תשלום לביטוח לאומי של עצמאי
16/7/2013
שלום רב, אם אני עצמאי (או לחילופין תקופה לא עובד כשכיר) ולכן לא משלם לביטוח לאומי מידי חודש, האם בזיקנה אקבל פחות קיצבה מביטוח לאומי מאדם ששולם לו בכל חודש תשלום לביטוח לאומי? אודה לך אם תסביר לי קצת יותר על התשלום לביטוח לאומי ולמה הוא נועד. תודה, אורי
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
תגובה
25/7/2013
בנושא מיסים נא פנה לפורום מיסים. הסטאטוס הביטוחי שלך וזכויותך וחובותיך בבטל"א נקבעים ע"י בטל"א.מומלץ כי תפנה אליהם להסדרת מעמדך הביטוחי.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ארת
שאל/ה:
קבלת נכות 100% בזמן האבטלה
14/7/2013
אמי חלתה במחלה קשה בזמן האבטלה, אם יש דרך למנוע ממנה להגיע לחתום בלישכת העבודה וזאת ע"מ שתסיים את ימי האבטלה המגיעים לה?
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
אבטלה
25/7/2013
בנסיבות הענין יש לפנות ללשכת התעסוקה ולפעול עפ"י הנחיותיה.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ללא
שאל/ה:
מה לכלול בבקשה למחיקת חוב והתרת הזכאות על קנה
14/7/2013
הרקע לשאלה: ביטוח לאומי שלל זכאות להשלמת הכנסה לאשה גרושה שקיבלה קצבת זיקנה+ השלמת הכנסה, בגין הכנסה מעבודה, ואף חייב אותה רטרואקטיבית בהחזר הקצבה שהיא קיבלה בשנת 2012 . שאלתי היא : על מנת לפנות לביטוח לאומי בבקשה לביטול החוב והתרת הזכאות על קנה נוכח מצבה הכלכלי הקשה של האשה והעובדה שחריגתה מההכנסה המותרת אינה גדולה במרבית החודשים, האם לצורך העניין כדאי לציין בבקשה שהאשה מתגוררת עם הבת שלה ומטפלת בה (הבת הינה בגירה חולת נפש, ומקבלת קצבאות מהביטוח הלאומי, אך האמא אינה משתמשת בקצבאות של הבת)? או שכדאי לא להזכיר את עניין הבת, מאחר והביטוח הלאומי יתייחס לשתיהן כאל יחידה כלכלית אחת? מה כדאי לציין בבקשה, על מנת לגרום לביטול החוב והתרת הזכאות על קנה? תודה על העזרה
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מילה
שאל/ה:
מעבר לחו"ל וחוב לביטוח לאומי
14/7/2013
שלום, בן זוגי עזב את הארץ וחי בחו"ל במשך 7 שנים. הוא לא הגיע לארץ למעט ביקור קצר של כחודשיים-שלושה. כשחזר לפני כשנתיים, הוא הוגדר כתושב חוזר ואז גילה שיש לו חוב אימתני בביטוח לאומי, הכולל תיק הוצאה לפועל ועיקולים. הוא ניסה להגיע להסדרים על מנת לסגור את החוב אלא שהסכום כל כך גדול שלא מאפשר לו לנהל את חייו באופן תקין. האם מישהו שחי בחו"ל למשך תקופה כה ארוכה מחוייב לשלם ביטוח לאומי? אודה לעצתכם,
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
עופר
שאל/ה:
מקסימום דמי פגיעה בשנת 1998
14/7/2013
שלום אני מבקש לדעת מהו הסכום המקסימלי ליום פגיעה בשנת 1998 חודש אפריל. אולי יש אפשרות להציג טבלת המקסימום של כל השנים (דמי פגיעה משנת 1998 תודה עופר
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
ניצן ש
שאל/ה:
הצהרה על הכנסה שלא מעבודה בתביעת נכות כללית
13/7/2013
אני עומד להגיש תביעה לקצבת נכות כללית ובטופס התביעה יש סעיף המתיחס להכנסות שלא מעבודה ב15 החודשים האחרונים. למזלי היתה לי הכנסה בסכום משמעותי בתקופה הנ"ל כתוצאה ממכירת מניות שהיו מוחזקות על ידי אגודה שיתופית שבה אני חבר. למעשה המכירה עצמה התבצעה לפני התקופה הרלבנטית אולם חלק מהתמורה חולקה והגיעה אלי בתקופה הזו. האם עלי לדווח על הכנסה מהסוג הזה ובעיקר האם הביטוח הלאומי רשאי לדחות את התביעה מסיבה זו לאחר שימצא שאני עומד בכל הקריטריונים הרגילים לזכאות. יש לציין שזו הפעם השניה שאני מגיש תביעה ובפעם הראשונה פקיד התביעות דחה אותה למרות שעברתי את סף הנכות הרפואית (יש לי 49%) ובועדת אי כושר עבודה המליצה עובדת סוציאלית לאשר לי קצבת נכות מלאה. מאז התביעה הקודמת עברתי איבחון במרכז שיקום וניסיון להשמה בעבודה נתמכת בשכר מתחת למינימום שלא הצליח והמסקנה הסופית היתה שאין לי כל יכולת לעבוד בשוק החופשי. אבל השאלה שלי היא בענין ההכנסה מהמניות...
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מיקי אור
שאל/ה:
התפטרות וזכאות לדמי אבטלה עקב התפטרות לאחר לידה
11/7/2013
הי, אני עובדת כ-12 שנים במקום עבודתי. לפני כחודשיים ילדתי את בני )לידה שלישית ואחרונה), אינני מעוניינת לחזור לעבודה ובייחוד לאותו תפקיד שמילאתי בשנים האחרונות. אני רוצה לנצל את התקופה ולהיות עם הילדים בשנה הראשונה בבית, האם אני זכאית לדמי אבטלה (לחתום בלשכה), גם כשאני התפטרתי וללא מכתב פיטורים?
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
דמי אבטלה
25/7/2013
מומלץ כי תסתייעי במחשבון אבטלה באתר בטל"א או תסתייעי ביעוץ מקצועי.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
עליזה
שאל/ה:
האם הורים זכאים לקצבת שארים במות בנם לא בזמן צבא וכו'
10/7/2013
שלום, אחי (שלא השאיר אחריו ילדים) נפטר. האם הוריי (שנעזרו בו למחייתם) זכאים לקצבה שאירים או גמלה אחרת כלשהי?
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
קצבת שארים
25/7/2013
בנסיבות הענין ניתן לבדוק זכאות במחשבון קצבת שארים באתר בטל"א ו/או פניה ישירות למוקד בטל"א *6050
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
נורית גמליאל
שאל/ה:
היעדרות מחמת מצב רפואי הקשור בהריון - מתאפשרת כנגד הצגת אישור רפואי מתאים בכתב.
9/7/2013
היעדרות מחמת מצב רפואי הקשור בהריון - מתאפשרת כנגד הצגת אישור רפואי מתאים בכתב. ( משפט שהיה ראשון בדיני עבודה של נשים בהריון) מה זה אומר? כי עד היום המעסיק של היה מתייחס לאישור הרפואי שהרפא נשים היה נותן לי למנוחה של מס ימים בגלל בעיות בהריון כאל ימי מחלה לכל דבר ז״א תשלום לפי יום ראשון ללא תשלום שני ושלישי 50% וכו. האם היה צריך להיתיחס לאישור אחרת????
יגאל כהן, עו"ד
הגיב/ה:
תגובה
25/7/2013
מחוסר פרטים ומסמכים לא ניתן להתייחס לפנייתך. מומלץ כי תסתייעי ביעוץ מקצועי.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מנחם
שאל/ה:
תשובה מביטוח לאומי - כמה זמן פניה
9/7/2013
שלום. האם קיים זמן שמחייב את ביטוח לאומי לענות לפנייה שלי . האם חוסר תגובה למעלה מחודש וחצי זה זמן מוגזם ? תודה
טובה יששכרי, עו"ס
הגיב/ה:
תשובה למנחם
10/7/2013
ממליצה לפנות לבטוח לאומי, ולבדוק אם התביעה התקבלה, ולוח זמנים למענה.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
סמדר
שאל/ה:
דמי לידה מכמה תלושים
9/7/2013
שלום אם המעסיק שלי הוציא לי בנוסף לתלושים הרגילים תלוש ממקור אחר על שעות שעשיתי (קייטנות וכד) האם גם את התלוש הזה אוכל להגיש לדמי לידה? אשמח לתשובה
טובה יששכרי, עו"ס
הגיב/ה:
תשובה לסמדר
10/7/2013
סמדר מזל טוב!
חשוב להגיש את כל תלושי העבודה, על מנת, שתוכלי לממש את זכותך באופן מלא.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אמא לשלושה
שאל/ה:
הצעת עבודה מהלשכה
9/7/2013
שלחו אותי לעבודה המתאימה לכישוריי. אך אינה מתאימה מבחינת שעות העבודה. (מחפשת משרה חלקית על אף שעבודתי האחרונה היתה משרה מלאה). האם זה נחשב סירוב לעבודה? למרות שבטופס ההפניה ישנה אופציה למילוי ע"י המעביד שאליו אני מופנית, שאיני מתאימה מבחינת שעות עבודה. האם אני מחוייבת להסכים לשעות שאינן נוחות לי?
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר