שלום רב.
השאלה לגבי מכר שלי. מקבל קצבת נכות מזה מספר שנים. היה עובד משרד החינוך. לפני מספר שנים עם תחילת הנכות וסיום עבודתו קיבל מענק של 20,000 ממשרד החינוך, של הפרשים שהיו חייבים לו. היום הודיעו לו בביטוח לאומי כי יש לו חוב מתקופה זו כיוון שקיבל את הסכום בשלושה חודשים, כאילו קיבל קצבת נכות ומשכורת בו זמנית ודורשים ממנו להחזיר כמה אלפי שקלים, של קצבה שקיבל שלא כדין. האם ניתן בדרך כלשהי לבטל את רוע הגזירה??
תודה רבה!!
התשובה לשאלה זו תלויה בתשובה לשאלה האם טענת הביטוח הלאומי נכונות?
האם באותה תקופה הוא קיבל גם משכורת?
באם מוכח שקצבאות התקבלו בשגגה, רשאי הביטוח הלאומי לפנות למבוטח בבקשה להחזרת הכספים.
לאור סביכות הנושא, מומלץ לפנות לייעוץ משפטי קונקרטי.
בהצלחה.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עו"ד רונן אבניאל 055-4532804
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
