רכשתי מזרן לפני חודש, אשר הגיע לביתי מהמפעל לפני שבוע. מהרגע הראשון שמתי לב שהוא קשה כמו אבן (שלא כמו בחנות), אבל בחנות נאמר לי לפני קניה שיש לי 60 ימי ניסיון ללא ניילון, אז הורדתי את הניילון וניסיתי לישון. לאחר כמה ימים מסתבר שלא ניתן לישון עליו כי הוא קשה מאד.
- האם מחובתם על פי חוק לכבד ביטול עסקה בהודעה חד צדדית שלי, למרות שנפתחה האריזה (ונעשה שימוש מועט) ?
- האם מניין 14 יום חל מיום הגעת המזרן אלי ? והאם המנייו ״נעצר״ ברגע שפניתי אליהם ב 4 עיניים ובכתב (בהגשה פיזית לשולחנם) בדרישה לביטול ? כלומר היה והם ינפנפו אותי מהחנות, האם עשיתי את שלי בשניה שהגשתי את המכתב, ולא משנה כמה זמן יעבור עד שיצרו איתי קשר מצידם (אם בכלל) או שאגיש תביעה לבימש ?
- אם לא ייענו לי, האם הגשת התביעה לבימש לתביעות קטנות חייבת להתבצע בתוך 14 הימים מיום קבלת המוצר ?
- מה אם לא מוכנים לתאם איתי מועד שבו אוכל להחזיר להם את המזרן ?
תודה רבה לך מראש.
שלום,
1. לפי הדברים שאת מתארת את פעלת כדין, הרי החברה אפשרה לך להחזיר את המזרון לאחר שימוש בו ופתיחת הניילון. ברור שמחובת בית העסק לפעול על פי החוק ולכבד את החוק.
2. 14 יום מהיום שקיבלת את המזרון. מרגע שפני אל החנות וביקשת ביטול עסקה (ויש לך הוכחות לכך) הזמן מוקפא
3. מרגע ש"הקפאת את הזמן" את יכולה להגיש תביעה גם אחרי 7 שנים
4. אם לא יסכימו לקבל את המזרון ולבטל עסקה יהיה עליך להגיש תביעה כנגד החנות בבית משפט לתביעות קטנות לצורך ביטול עסקה.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר