היי,
טלוויזיה שנמצאת במסגרת אחריות מורחבת נמסרה לתיקון לנותן שירות של חברת טלוויזיות גדולה בשל איזור פיקסלים שרופים. טכנאי טען שמדובר בליכלוך שהם ינקו במעבדה. לאחר שבוע תיאמו מועד להחזרה ובאותו היום התקשרו וטענו שנמצאה פתאום בעיה נוספת בפאנל שלא ניתנת לתיקון.
הם הציעו לקבל טלויזיה חלופית מעודפים או להוסיף כסף על מנת לקבל משהו שהוא שווה ערך לטלויזיה שלי.
ביקשתי קודם כל לקבל את הטלויזיה שלי חזרה עם התקלה כפי שהיא, הם מסרבים בטענה שלא מאשרים להם להחזיר מוצר פגום.
השירות לא מוסמך לתאם החזרה מהמעבדה וחייבים לעבור דרכם בשביל לדבר עם קשרי לקוחות שכן מוסמכים אבל כל פעם טוענים ש-"יבררו" ולא חוזרים אלי וחוזר חלילה כבר יותר משבוע.
1. האם המצב הנוכחי נחשב גניבה על פי הגדרתה כיוון שהם מחזיקים רכוש שלי שלא כדין? האם יש אפשרות להגשת תלונה פלילית במשטרה?
2. האם הם לא מחויבים להחזיק חלקי חילוף לטלויזיה יקרה (11K בערך) עד שבע שנים ויכולים בכל זאת להציע רק החלפה?
3. מה הגדרת החוק לגבי ניסוח שלהם בתעודת אחריות: "במקרה שיש צורך בתיקון או החלפת חלקים, אנו נהיה רשאים לבחור לפי שיקול דעתנו, להחליף את המוצר במוצר זהה או דומה, בין חדש ובין מחודש במקום לתקנו או להחליף בו חלקים כאמור." האם זה גובר על חוקי המדינה בהקשר למחויבותם להחזיק חלקי חילוף וכן למצות את אפשרות התיקון?
שלום,
1. אינני עוסק בתחום הפלילי ועל כן אינני רוצה להטעות אותך בעניין. בכל מקרה אתה רשאי לנסות להגיש תלונה אך אני מניח שהתשובה שתקבל כי מדובר בסכסוך אזרחי וכי משטרת ישראל אינה מטפלת בעניין זה.
2. על החברה להחזיק בחלקי חילוף לטלוויזיה כל עוד הטלוויזיה באחריות.
3. חוק גובר על הסכם. בכל מקרה גם בהתאם למתואר בתעודת האחריות הם אינם רשאים לגבות תשלום נוסף בעבור טלוויזיה חדשה. שהרי זה מייתר את כל הרעיון של אחריות למוצר.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר