אני גרושה מזה כ-6 שנים ויש לי נערה מתבגרת בחזקתי. למרות שבהסכם הגירושין כתוב (כפי שמקובל) שסכום המזונות יהיה צמוד למדד מידי 3 חודשים, הגרוש שלי שילם לי במשך כל התקופה רק את הסכום הבסיסי ללא הצמדה. במהלך כל התקופה לא דרשתי את ההצמדה מאחר שחששתי מתגובתו, אולם עכשיו אני זקוקה לכסף ובכוונתי לתבוע את כל ההפרשים עבור כל התקופה (המסתכמים באלפי שקלים). אני מעוניינת לדעת: (1) האם ניתן היום לתבוע את הפרשי ההצמדה רטרואקטיבית על כל השנים הנ"ל? (2) האם לצורך כך צריך לפנות לבית המשפט או שמספיק לפנות להוצאה לפועל? (3) האם תוכלי להנחות אותי מה בדיוק צריך לעשות, באילו עלויות זה כרוך, אילו מסמכים צריך להגיש וכו'? תודה.
עליך לפנות להוצאה לפועל ולא לבית משפט. לשם עזרה בהוצאה לפועל עליך לפנות לעו"ד העוסק בהוצאה לפועל.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
משרד עו"ד ונוטריון מוטי גרטל
055-4547092
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

מעל גיל 6 שנים נקבעים המזונות בבית המשפט לענייני משפחה בהתאם להלכת בג"ץ 919/15 ולפיה - בית המשפט בודק מה יחס ההכנסות בין הצדדים, מה יחס היקף זמני השהות של כל אחד מההורים עם הקטין, מהם הוצאות הקטין. בב...
המשך תשובה