טסתי עם חברת תעופה טורקית לישראל. המזוודה שלי אבדה והיא הגיעה רק לאחר מספר ימים כאשר היא פרוצה ומבולגנת. כמו כן, נגנבו ממנה כספים בשווי של 1,000 יורו. החברה כמובן מכחישה מכל וכל. את מי אפשר לתבוע? הכרטיס נרכש באמצעות סוכנות נסיעות ישראלית ולא היה לנו ביטוח מעבר לביטוח הרגיל שמחייבים אותך לעשות בטיסה. ברור שמדובר ברשלנות של החברה הטורקית אבל אין לה משרדים בישראל.
רביד שלום,
האמנה והחוק הישראלי קובעים כי הפיצוי המקסימלי לנזק, איחור או אובדן כבודה הוא 6,800 ₪ לנוסע. מטבע הדברים, הפיצוי המקסימלי שמור למקרים של אובדן מוחלט.
יחד עם זאת, הטווח בין 6,800 ₪ - 0 מאפשר לבית המשפט לשקול שיקולים של נזק ממוני ונזק לא ממוני (עוגמת הנפש) במקרים של איחור ונזק לכבודה.
במידה ומדובר בחברת תעופה זרה יש לפנות לנציגות שלה בישראל.
רצוי לפנות במכתב התראה שנערך ע"י עורך דין ואם זה לא יצליח לשקול הגשת תביעה.
אשר רוטבאום, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
היי חנה, כן, ההתיישנות היא עד 4 שנים. עם זאת, במקרים בהם הטיסה המריאה בעיכוב של עד 5-8 שעות ביחס למועד הנקוב בכרטיס הטיסה. הנוסע יהיה זכאי להשבת התמורה עבור כרטיס הטיסה או בחירת כרטיס טיסה חלופי, ...
המשך תשובה