שלום, ברשותי רעיון לאפליקציה לטלפונים חכמים שלדעתי גם יהפוך להיות להיט עולמי. השגתי מימון לכתיבת פטנט והגשתו ל PROVISION ןאח"כ PCT כך שזה נותן לי 2.5 שנים למצוא משקיע נוסף, לפתח את המשחק ולעשות כסף לפני שתוקף ה- PCT יסתיים. עוד לפני שידעתי כמה עולה תהליך רישום פטנט קראתי הערכות של 50000 ש"ח וזה גם מה שרציתי מהמשקיע ותמורת כסף זה הקצאתי לו 10% מניות הניתנות לדילול. המשקיע הסכים בתחילה אך כעבור שעה אמר לי שלמשקיע הראשון יש זכות להמיר את המניות המדוללות למניות אנטי דילול ""full ratchet " ודרש 7% ממניות מהסוג שלא ניתן לדילול במקום 10% הניתנים לדילול. הסכמתי ולאחר מספר ימים של חשיבה עם ההסכם המתרקם החלטתי שגם אני צריך להגן על עצמי באופן זה ולכן הודעתי למשקיע שיידע ש- 25% מתוך 93% המניות שנותרו ברשותי גם הם יהיו לא מדוללות. כאן המשקיע עמד על רגליו האחוריות וטען כי רק לו יש את הזכות למניות לא מדוללות אחרת ההסכם מבוטל. המשקיע הסביר את החשש שלו שבמידה ויהיו כל כך הרבה מניות לא מדוללות , אזי אנו לא נוכל לגייס משקיעים נוספים. אשמח אם תוכל לחוות דעה בעניין והאם באמת מקובל לתת מניות לא מדוללות צמורת 50000 ש"ח שזה בהחלט לא סכום גדול. אגב, אני אמרתי למשקיע כי אם יבחר לחזור ל- 10% המניות המדוללות גם אני אהיה רק עם מניות לא מדוללות, אך הוא סירב.
האפשרות למתן הגנה למשקיע סיבוב ראשון של אי דילול בהחלט קיימת לעיתים אולם יש לבחון אותה ביחס לכלל הנתונים של כדאיות הסיבוב דהיינו בהיבט של האם כלל העסקה משתלמת
הייתי מציע כפשרה ביניכם לנסות אולי להציע לו אי דילול רק לסיבוב הבא ולא מכאן ולתמיד..
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד גיא הרשקוביץ
055-4532718
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום ליאל, שאלתך הינה לא רק מתחום זכויות יוצרים אלא מעוררת שאלות גם מתחום הגת הפרטיות, הואיל ומדובר בחשיפת מידע ונתונים השייכים לעסק, שלא ניתנה על ידו הסכמה מפורשת לעשות בהם שימוש. גם אם לא מדובר ב...
המשך תשובה