שלום רב, בבעלות אבי נחלה במושב במרכז הארץ. בנחלה יש בית מגורים עבורו (בגודל 150 מ"ר) ועוד בית סוכנותי בגודל 70 מ"ר. בשנת 2010 אבי הגיש בקשה להיתר בנייה לתוספת פרגולות מקורות והאדריכלית חישבה את זה כ-35 מ"ר עיקרי. אבא שלי שלא שם לב שילם לפי השומות הזולות של אז. היום אני רוצה להרוס את הבית הסוכנותי ולבנות עליו את ביתי, ואני רוצה בנוסף להרוס את הפרגולות ששולם עליהם שטח עיקרי ולבנות את השטח העיקרי הזה אצלי בבית וכביכול לא לשלם עבורו למינהל. האם הדבר אפשרי? בשומה שהגישו ב-2010 עם הסכומים והכל לא חילקו את זה ליחידות דיור ולכן אני חושב שאנו יכולים לקבל את השטחים האלה בבית אחר. אשמח לעזרה. תודה רבה.
עזרא שלום,
בעת הבניה יש חובה להיצמד להיתר הבניה שניתן לכן כל שינוי מחייב הגשת תוכניות בנייה חדשות.
השומות שהופקו בזמנו התבססו על היתר הבנייה שהוגש בזמנו למנהל
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד יעל פרי
055-4532754
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
תומר שלום, הליך שיוך הדירות ואיזה מגרש ישויך לאיזה חבר נקבע בתקנון השיוך הספציפי לקיבוץ כאשר בדרך כלל המפתח הוא לפי ותק ומצב משפחתי. בשלב הראשוני יבוצע שיוך פנימי ובשלב הסופי שיוך מלא באופן של חתימה ...
המשך תשובה