אהלן. אני מעוניינת להעביר משק חקלאי ללא תמורה לבני. בתמורה הוא חותם על חוזה שאני יכולה לגור במקום עד לאחרית ימים. לא מדובר בצוואה אלא במתנה וזאת משום שהוא גם ככה גר בנכס לידי. אני רוצה לעשות את ההעברה וזאת על מנת להוקיר תודה לו ולאשתו על העזרה שהם תרמו לי. אני מפחדת שלאחר פטירתי אנשים מסוימים יעשו שימוש שלא כדין בצוואה שלי ואני רוצה להבטיח את העברת הנכס. האם אני צריכה לשלם היטל השבחה על העברת נכס בתוך המשפחה?
רותי שלום,
תשלום היטלה השבחה לא חל על העברה ללא תמורה בין אדם לקרובו.
בברכה,
יעל פרי, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד יעל פרי
055-4532754
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
טל שלום באופן עקרוני, רכישת בית בקיבוץ כפוף לתקנון הקיבוץ וכן לקבלה לחברות בקיבוץ בדרך כלל לא ניתן לרכוש יותר מבית אחד בקיבוץ וכן לא ניתן להיות חבר ביותר מאגודה שיתופית אחת בברכה, יעל פרי, עו"ד...
המשך תשובה