אנו ירשנו נחלה כתוב בצוואה שאם אחד היורשים ירצה את הנחלה עליו לפצות את שאר היורשים. אנו רוצים להעביר את הנחלה לנכד ללא תמורה. האם המנהל יקבל זאת שהעברה לנכד זה בין קרובים? והאם הוא בכל זאת ידרוש את דמי ההסכמה למרות שלא נקבל ממנו תשלום? תודה ל התשובה אתי.
אתי שלום ,
החלטת מנהל מקרקעי ישראל קובעת כך:
בהתאם להחלטה 534 של מנהל מקרקעי ישראל,"העברת זכות חכירה לקרוב לא תיחשב לענין חיוב בדמי הסכמה, , כהעברת זכות חכירה.
לענין זה, "קרוב" - בן זוג לרבות ידוע בציבור כבן זוג או, גרוש/ה במסגרת הסכם גירושין, אח, אחות, הורה, הורי הורה, צאצא וצאצא בן הזוג, מאמץ ומאומץ ובן זוגו של כל אחד מאלה".
יוער כי אם הזכות מהוונת אזי בכל מקרה אין דרישה לתשלום דמי הסכמה בעת העברת הזכויות .
בברכה,
יעל פרי, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד יעל פרי
055-4532754
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
התהליך של שינוי ייעוד קרקע חקלאית הוא תהליך ארוך ומורכב שדרוש ידע והבנה בהליך הביורוקרטי ובחקיקה. לכן לא ניתן במסגרת הפורום להסביר כיצד לנהל הליך זה. מציעה לך לפנות לייעוץ משפטי פרטני. בהצלחה, יע...
המשך תשובה