סבא שלי היה ניצול שואה שנולד בעיירה יהודית בשם ליפשה, lipca באזור חוסט אז נחשבה צ'כוסלובקיה ועלה לארץ ב1944 המשפחה שלו והוא דיברו צ'כית ולמד בבתי ספר צ'כים. ברח לבודפשט וגר שם ב1942. יש לו תיעוד מצולם ביד ושם שגם מופיע שם מסמך של תעודה שהצטרף ללגיון הצ'כי. האם אהיה זכאי לדרכון כלשהו על סמך זה?
במקרה שתיארת אין זכאות לאזרחות צ'כית.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
ערן וגנר, משרד עורכי דין
055-4532889
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
יתכן ויש במקרה של המשפחה זכאות לאזרחות סלובקית, בכפוף לכך שסבא התחתן עם סבתא לפני יולי 1947. בנוסף; צריך מסמכים טובים המצביעים של שהייה בסלובקיה אחרי ספטמבר 1939....
המשך תשובה