שלום. לפני שנתיים קנינו את הדירה, ברצונינו להעביר את הדירה להורי (אין להם דירה כלל). על הדירה אין משכנתא. במידה ונעביר את הדירה. השאלות: 1.האם נוכל (אני ואשתי) לקנות דירה אחרת ולא לשלם את המס רכישה וכל שאר המיסים שחלים על דירה השנייה, היות ותהיה רשומה עלינה רק דירה אחרונה (הראשונה תירשם על שם ההורים בעת מתנה). 2.האם אוכל לקחת משכנתא כ 70% על שווי הנכס, כמשפרי הדיור (דירה ראשונה תירשם על שם ההורים בעת העברת בעלו - מתנה)? 3. בעת העברת בעלות להורי (מתנה) אצטרך לשלם מס ? תודה.
אם הדירה אותה אתה מעוניין להעביר להורים הינה דירתכם היחידה כרגע, אזי:
1.כן- הדירה הנרכשת (השנייה) תיחשב כדירה ראשונה לצרכי מס רכישה.
2.משכנתא- שאל את הבנק. למיטב ידיעתי תוכל.
3.ההעברה תהיה פטורה ממס שבח מבחינתך, אך תחוב בשליש מס רכישה לגבי הוריך (תלוי בשווי הדירה).
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

יוסי שלום, העברה ללא תמורה של נכס מקרקעין מסב לנכדו אכן עשויה להיות פטורה ממס שבח ויחול חיוב מס רכישה של 1/3, בהתאם לתקנות בנוגע לעסקה ללא תמורה מקרוב. עם זאת, נדרשים פרטים נוספים ספציפיים ע"מ ל...
המשך תשובה