אני ואחיי מקבלים במתנה מסבי מגרש הרשום על שמו בטאבו. מאחר והמגרש ניתן ללא תמורה, אני מבין שסבי פטור ממס שבח ואילו אנחנו משלמים מס רכישה בשיעור מופחת (שליש). א. האם נכון? ב. איזה טפסים צריך להגיש למס שבח על מנת לבקש את הפטור המתאים (אם אפשר מה שם הטופס/מספר). תודה
1.נכון.
2.פנו לעו"ד לצורך ביצוע העיסקה. מלבד המש"ח יש מסמכים נוספים.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אבישי שלום, מס הרכישה בהעברה ללא תמורה מהורה לבנו הינו 1/3 משווי התמורה של הדירה אילו היתה נמכרת בשוק החופשי (בהתאם למדרגות מס הרכישה הרלוונטיות לבנך, ככל שאין דירה נוספת ברשותו, עד שווי של 1,978,745...
המשך תשובה