לאחר פטירת אבי נותרו מספר נכסי מקרקעין, ואמי שוקלת להעביר אותם אלינו הילדים כמתנה בחלוקה לא שווה בהתאם לצרכים הכלכליים של כל אחד מאיתנו, אך אנחנו חוששים שהדבר ייצור חבות מס מיותרת עכשיו או סכסוכים עתידיים, במיוחד אם אחד האחים ירצה למכור את הנכס שקיבל. האם ניתן לבצע העברות כאלה באופן מדורג או עם מנגנונים מאזנים, ואיך נכון לתכנן את המהלך משפטית ומיסויית כדי לצמצם סיכונים?

רונית שלום,
על מנת להשיב כהלכה לשאלתך נדרשים פרטים נוספים רבים להבנת התמונה הכוללת הפרטנית.
מוזמנת ליצור קשר טלפוני ראשוני להכוונה: 03-6344550.
בהצלחה,
דניאל
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אברם שלום, בהעברה ללא תמורה מהורה לילדו ישנו פטור ממס שבח וחבות של 1/3 מס רכישה (מאחר שלבנך אין דירה נוספת בבעלותו, חישוב ה1/3 יהא על פי מדרגות דירה יחידה וייתכן שלא יהיה חיוב או חיוב מינורי, תלוי ...
המשך תשובה