אנחנו בני זוג ורוצים להעביר את הבית על שמי. האם חוזה בבכתב על העברת בעלות שעושים ביחד עו"ד וחתום על ידינו הוא בטוח באותה מידה כמו לעשות את הכל התהליך של העברת בית ללא תמורה כולל רישום בטאבו? האם החוזה בבכתב הוא תקף ולא ניתן להפרה במקרה חלילה של סכסוך בינינו.
כלל ראשון הוא שעיסקה במקרקעין נגמרת ברישום.
גם אם חוזה נחתם ולא נגמרה העיסקה ברישום יש לכך משמעות מבחינת הזכויות הקנייניות בנכס דבר שעלול להוביל בסופו של תהליך לבעיות.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אבישי שלום, מס הרכישה בהעברה ללא תמורה מהורה לבנו הינו 1/3 משווי התמורה של הדירה אילו היתה נמכרת בשוק החופשי (בהתאם למדרגות מס הרכישה הרלוונטיות לבנך, ככל שאין דירה נוספת ברשותו, עד שווי של 1,978,745...
המשך תשובה