אני מעוניין להעביר דירת מגורים שבבעלותי לבני במתנה, כדי שיירש אותה עוד בחיי, אך אני מעוניין להימנע מתשלומי מס שבח ומס רכישה גבוהים. רציתי לדעת, מהם התנאים והמגבלות החלים על העברת נכס מקרקעין ללא תמורה לבן משפחה מדרגה ראשונה, והאם החוק מחייב את בני לגור בדירה תקופה מסוימת כדי ליהנות מהפטור המלא ממס?

אורן שלום,
העברת דירה ללא תמורה מהורה לילדו צפויה להיות פטורה ממס שבח. באשר למס הרכישה - זה תלוי בנסיבות הפרטניות של בנך ובשווי הדירה אילו היתה נמכרת בשוק החופשי - ככלל, מס הרכישה החל בהעברות ללא תמורה קבוע לפי 1/3.
תקופת הצינון בקשר עם המגורים בדירה רלוונטית לעתיד (בעת מכירת הדירה על ידי הבן לאחר העברתה אליו).
מוזמן ליצור קשר טלפוני להרחבה באופן פרטני במס' 03-6344550.
שנה טובה,
דניאל
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אסתר שלום, שאלתך אינה רלוונטית לנושאי הפורום. בכל מקרה, מאחר שמדובר בסוגיה פרטנית, מוזמנת ליצור קשר טלפוני להכוונה ראשונית: 03-6344550. בהצלחה, דניאל...
המשך תשובה