שלום, לי ולשאחשתי דירת מגורים המניבה שכ"ד , מעוניינים לרכוש דירה גדולה למגורים , על מנת להימנע ממס רכישה 8% , בוחן אפשרות להעברת הדירה לאחי הבוגר אשר אין בבעלותו דירה כלל, הבנתי כי ישנו פטור 1/3 מס רכישה (במקרה זה 0 כי אין לו דירה) אך כל הנושא של השבח אינו מובן , האם לאחר זמן מה הוא נכנס לנעלי הרוכש? האם יש תקופת המתנה של 4 שנים וז ישנו פטור משבח ? אשמח להבהרות
לטעמי קראת יותר מידי חומר מקצועי וקצת עירבבת.
אכן מס רכישה 1/3. 0 מס זה רק אם זו דירה יחידה והוא במדרגה הנמוכה של מס רכישה.
לגבי מס שבח- אין פטור מובנה לנותן המתנה אא"כ הדירה התקבלה אצלו בירושה או במתנה. בכדי לקבל פטור על המוכר להשתמש בפטורים אחרים אם יש לו.
הצינון של 4 שנים הוא אם מקבל המתנה מוכר את הדירה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
תודה על התשובה , אך כפי שאמרתי נושא המס רכישה הינו פשוט 0 מס רכישה כי אין בבעלות דירה , אך נושא השבח אינו מובן לי כ"כ , האם יהיה שבח בנתינת המתנה ? האם עאשר מקבל המתנה ירצה למכור את הדירה , האם יהיה שבח ? בהנחה כי אין בבעלותו דירה נוספת ולא מכר דירה מעולם , אם כן מהי עלות הרכישה ? העלות המקורית של נותן המתנה ?
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

רותם שלום, ככל שמשולמת תמורה בגין חלקה של אחותך אין מדובר בעסקת מתנה. אולם, ייתכן (תלוי בנתונים נוספים פרטניים של כל אחת מכן) וניתן יהיה להשתמש בפטורים אחרים שמקנה החוק - מוזמנת ליצור קשר טלפוני להכו...
המשך תשובה