אב העניק ל-3 בניו דירה, ללא תמורה, לכל אחד שליש. לאחר מספר שנים, אחד האחים העביר במתנה את כל השליש לשני האחים האחרים, כך שכל אח הפך להיות בעלים ב-50%. כיום מעוניין אח אחד להעביר לאח השני 20%, ללא תמורה, כך שיוותר בעלים של 30%. בפועל מי שגר בדירה הוא האב. 3 שאלות בבקשה: 1.האם עסקה זו תהיה פטורה ממס שבח? 2.האם יהיה שליש מס רכישה? 3.האם לצורך חוק ריבוי דירות יהיה לאח 30% בלבד מתוך 249% המותרים? תודה רבה
1.על פי נתוני השאלה- כן יהיה פטור.
2.אכן שליש מס רכישה. בנתונים מסוימים אף עשוי להיות פטור מלא.
3.על פניו כן.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

רונית שלום, מס הרכישה בהעברה ללא תמורה מהורה לילדו (בהנחה ועומדים בכל התנאים) הינו 1/3 משווי מס הרכישה אילו הדירה היתה נמכרת בשוק החופשי. ככל שאין דירה נוספת בבעלותו מלבד זו שתינתן במתנה, עד לשווי של...
המשך תשובה