אב העניק ל-3 בניו דירה, ללא תמורה, לכל אחד שליש. לאחר מספר שנים, אחד האחים העביר במתנה את כל השליש לשני האחים האחרים, כך שכל אח הפך להיות בעלים ב-50%. כיום מעוניין אח אחד להעביר לאח השני 20%, ללא תמורה, כך שיוותר בעלים של 30%. בפועל מי שגר בדירה הוא האב. 3 שאלות בבקשה: 1.האם עסקה זו תהיה פטורה ממס שבח? 2.האם יהיה שליש מס רכישה? 3.האם לצורך חוק ריבוי דירות יהיה לאח 30% בלבד מתוך 249% המותרים? תודה רבה
1.על פי נתוני השאלה- כן יהיה פטור.
2.אכן שליש מס רכישה. בנתונים מסוימים אף עשוי להיות פטור מלא.
3.על פניו כן.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אורן שלום, העברת דירה ללא תמורה מהורה לילדו צפויה להיות פטורה ממס שבח. באשר למס הרכישה - זה תלוי בנסיבות הפרטניות של בנך ובשווי הדירה אילו היתה נמכרת בשוק החופשי - ככלל, מס הרכישה החל בהעברות ללא תמו...
המשך תשובה