לאחר פטירת אמי, אני ואחותי ירשנו דירת מגורים הרשומה כעת על שמנו המשותף. אנחנו שוקלים להעביר את חלקה אליי כך שהדירה תהיה בבעלותי המלאה, בתמורה לסכום מסוים שאשלם לה. רציתי לדעת האם מדובר בעסקת מתנה או במכירה לצורך מס, והאם נצטרך לשלם מס שבח או מס רכישה במקרה כזה. בנוסף, האם יש דרך לבצע את ההעברה כך שתיחשב העברה בתוך המשפחה ותזכה בהקלות מס.

רותם שלום,
ככל שמשולמת תמורה בגין חלקה של אחותך אין מדובר בעסקת מתנה. אולם, ייתכן (תלוי בנתונים נוספים פרטניים של כל אחת מכן) וניתן יהיה להשתמש בפטורים אחרים שמקנה החוק - מוזמנת ליצור קשר טלפוני להכוונה בעניינכן.
יום טוב,
דניאל
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

רוניה שלום, עסקת מתנה של דירה מהורה לילדיו יכול שתהא פטורה ממס שבח כל עוד לא מתקבלת בגינה כל תמורה שהיא. מס הרכישה החל בהעברה ללא תמורה מקרוב הינו 1/3 משווי התמורה של הדירה אילו היתה נמכרת בשוק החופ...
המשך תשובה