ברשותי וברשות זוגתי (הידועה בציבור) דירה הרשומה בחלקים שווים עש כל אחד (50% לצד) ברצוני להעביר לזוגתי את 50% שלי עבור תמורה סמלית או תמורה מלאה. האם אחוייב במס כלשהו? האם היא תחוייב? האם כדאי למכור את חלקי ערוך בחוזה או עדיף דרך הסכם פרוד? תודה.
ככל שאתם מתגוררים יחד בדירה- תוכל להעביר לה את הדירה ללא תמורה ואז תהיו שתיכם פטורים הן ממס שבח והן ממס רכישה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד דניאל לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ענבל שלום רב, סליחה על המענה המאוחר, שאלתך התפספסה לי. העברת דירה במתנה צריך שתהא מתנה שלמה - כלומר, ככל שישנם חובות הרובצים על הכנס (כדוגמאת משכנתא) אזי שמיסוי מקרקעין לא יכירו בהעברה זו כעסקת מכ...
המשך תשובה